środa, 17 maja 2017

Pieczone jajko w awokado z salsą i szynką

Wiem, wiem, nudna jestem. Już to było. Wybaczcie, ale nie mogę się powstrzymać, bo to jest pyszne i zawiera tyle cudowności :) Przyznaje się, mam słabość do awokado :) i na dzisiaj mam dla Was ulepszenie przepisu na jajko w awokado, o którym już kiedyś pisałam. Tym razem z dodatkami (2 wersje) sprawiającymi, że mam ochotę już biec do kuchni w celu preparowania tego, co poniżej i niezwłocznego spożycia :)

Załączam świetny filmik ze strony Naturally Savvy, pokazujący jak potrawę przygotować. Napisy składników po angielsku ale są tak proste i widoczne na filmiku, że się domyślicie bez problemu. Poniżej również poglądowe obrazki z obiema wersjami :)

 


Zalety składników podstawowych, oba niewiarygodnie wręcz odżywcze:

1. Jajko:
  • idealny zestaw aminokwasów w odpowiedniej proporcji, zawiera wszystkie aminokwasy niezbędne człowiekowi, jestem idealnym źródłem pełnowartościowego białka
  • bogate w witaminy (B12, B2, B5, A,, D, E, K) i substancje mineralne (selen, wapń, żelazo, potas, fosfor, cynk, magnez)
  • zawiera cholinę (wchodzi w skład fosfolipidów budujących błony komórkowe), lecytynę oraz antyoksydanty: luteinę i zeaksantynę
  • zawiera wielonienasycone kwasy tłuszczowe (PUFA)

2. Awokado:
  • bogate źródło witamin (B5, B6, K, C, E, foliany) i potasu (więcej niż banany)
  • zawiera również magnez, mangan, miedź, żelazo, cynk, fosfor, witaminy A, B1, B2 i B3
  • zawiera ogromne ilości cennego kwasu oleinowy (jednonienasycony kwas tłuszczowy), który ma tyle zalet, że miejsca tu zabraknie na ich opisywanie (wspiera układ nerwowy, serce i inne mięśnie, jelita, chroni błony komórkowe przed wolnymi rodnikami)







Jestem taka głodna! A Wy? :) Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz