poniedziałek, 20 lipca 2015

Truskawki, chia i śmietana - deserowy ekspres

No znowu nie mogłam się dzisiaj powstrzymać. U nas sezon truskawkowy się dopiero rozkręca a truskawki są baaaardzo truskawkowe. Trudno się im oprzeć :)

Ale po co się opierać. Jedna filiżanka świeżych truskawek (około 152 g) to 7 g cukrów. Nie jest tego bardzo dużo ale po co narażać się na skoki insuliny. Lepiej połączyć je z przepyszną bitą śmietaną, która spowolni wchłanianie tych cukrów i obniży indeks glikemiczny truskawek. I mamy dobre mleczne tłuszcze a z truskawek witaminę C, foliany, mangan i błonnik. Do tego nasiona szałwii hiszpańskiej czyli chia, wyjątkowo bogate w kwasy omega-3 i całkiem wartościowe, jak na produkt roślinny, białko. Jak jeszcze dodać wapń w każdym ze składników i kalorie z tłuszczu to deser robi się nie tylko pyszny i ekspresowy, ale też zdrowy i pożywny :)
A ja go uwielbiam za prostotę.

Źródło przepisu: nazwałabym je zgrabnym angielskim "common sense", bo polskie "zdrowy rozsądek" nie do końca oddaje klimat tego źródła :) Fotka moja, na szybko pstryknięta tuż przed spałaszowaniem.


Składniki:
  • garść świeżych umytych truskawek
  • śmietana 40% (lub 36%) wedle uznania
  • łyżka lub dwie nasion chia

Wykonanie:
  • truskawki pokroić na połówki i wrzucić do miseczki
  • nasiona chia zalać zimną wodą (3 x więcej wody niż nasion) i zostawić do spęcznienia
  • śmietanę ubić, koniecznie ręcznie, żeby nie przegapić idealnie kremowej i lekkiej konsystencji
  • "galaretką" z chia polać truskawki i dodać do miseczki ubitą śmietanę
I gotowe!


Mnie się śpieszyło i w międzyczasie przygotowywałam zabójczą sałatę z czosnkowym dressingiem do obiadu :) Sałata została osobiście wyhodowana przez Martę na balkonie i należało się jej odpowiednie skupienie :) Ograniczyłam się więc do tej absolutnej prostoty. Jeśli na przepis poświęcimy 3 minuty więcej to zdążymy dodatkowo truskawki posypać świeżą miętą, a śmietanę startą czekoladą z ksylitolem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz